حساب کاربری

یا

منتخبی از دوربین‌های دوچشمی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

ED 42x10 و 42x8  William Optics

دوربین‌هایی که طبیعت‌گردی شما را به سفری رویایی تبدیل می‌کنند

این دوربین‌ها بسیار جمع وجور و خوش دست‌اند و ساختار منشوری مستقیم (Roof prism) دارند. هردو دوربین ضد آب و در برابر رطوبت و بارش باران مقاوم‌اند و برای طبیعت‌گردان بسیار مناسب‌اند. تفاوت دوربین 42x10 با دوربین 42x8  در میدان دید کم‌تر و بزرگ‌نمایی بیشتر آن است. در هردوی این دوربین‌ها از عدسی‌های ED استفاده شده است که دیدن مناظر طبیعی را تبدیل به رویایی شیرین می‌کند.

عدسی این دوربین‌ها ساخت شرکت Ohara Glass ژاپن است و کیفیت بسیار خوبی دارند. شرکت اوهارا نزدیک به 70 سال است که در زمینه ساخت عدسی‌ و شیشه‌های گوناگون فعالیت دارد. این شرکت در سال 2010/1389 جایزه‌ی بهترین کیفیت و بهترین خدمات فروش را دریافت کرده است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]چرا شیشه‌های ED؟

کج‌نمایی رنگی پدیده‌ای است که بیشتر رصدگران با آن آشنا هستند. هنگامی که نور از عدسی می‌گذرد به رنگ‌های گوناگونی از سرخ تا آبی تجزیه می‌شود. این رنگ‌ها طول‌موج‌های گوناگونی دارند و پس از عبور از عدسی در نقطه‌ای واحد همگرا نمی‌شوند. در نتیجه پیرامون تصویر و حاشیه‌ی آن رنگ‌‌های گوناگونی دیده می‌شود. پیش از این برای از بین بردن کج‌نمایی رنگی از ترکیب چند عدسی یا شیشه استفاده می‌شد اما باز هم در بزرگ‌نمایی‌های زیاد هم‌چنان این خطا وجود داشت. یکی دیگر از راه‌های از بین بردن کج‌نمایی استفاده از کلسیم فلوراید در ساخت عدسی‌ها است. البته ضریب شکست  کلسیم فلوراید بسیار پایین است بنابراین برای اثرگذاری بیشتر باید در تراش انحنای عدسی‌ دقت بیشتری شود که هین باعث افزایش کج‌نمایی کروی می‌شود. از سوی دیگر کلسیم فلوراید در برابر تغییر دما بسیار حساس است. بنابراین شیشه‌ها یا لنزهای ED (Extra low dispersion پراکنش بسیار اندک) ساخته شدند تا این خطا را از بین ببرند. این لنزها نه تنها در برابر تغییرات دمایی مقاوم‌اند که در بزرگ‌نمایی زیاد هم کج‌نمایی رنگی را به حداقل می‌رسانند. بنابراین با استفاده از این لنزها در دوربین‌های دوچشمی نه تنها لذت دیدن مناظر طبیعی دوچندان می‌شود، رصد ستاره‌ها و اجرام ژرف آسمان هم لذت‌بخش‌تر می‌شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width="1/2"][vc_single_image image="5358" img_size="full" style="vc_box_rounded" onclick="img_link_large"][/vc_column][vc_column width="1/2"][vc_single_image image="5359" img_size="full" alignment="right" onclick="img_link_large"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width="1/4"][vc_single_image image="5360" img_size="medium" style="vc_box_rounded" onclick="img_link_large"][/vc_column][vc_column width="3/4"][vc_column_text]

نیمه آپوکروماتیک 42x10 نیمه آپوکروماتیک 42x8
ساختار اپتیکی نیمه آپوکروماتیک نیمه آپوکروماتیک
قطر دهانه 42 میلی‌متر 42 میلی‌متر
بزرگ‌نمایی 10 برابر 8 برابر
قطر خروجی مردمک چشمی 2/4 میلی‌متر 2/5 میلی‌متر
فاصله‌ی آسودگی چشم 19 میلی‌متر 20 میلی‌متر
منشور Roof type, BaK4 Roof type, BaK4
پوشش کامل کامل
کم‌ترین فاصله‌ی فوکوس 5/2 متر 5/2 متر
نوع فوکوس مرکزی مرکزی
میدان دید 5 درجه 7 درجه
ضد آب بله بله
لوازم جانبی کیف حمل مخصوص، بند گردن کیف حمل مخصوص، بند گردن
وزن 680 گرم 650 گرم
قیمت 950000  تومان 870000 تومان

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

MS 50x10 و MS 50x7   NightSky

هر دو دوربین دوچشمی آپوکروماتیک نایت‌اسکای ضد آب هستند و با لایه‌ای از نیتروژن عایق‌بندی شده و در برابر باران کاملاً مقاوم‌اند. این دوربین‌ها ضدضربه‌اند، البته در برابر ضربه‌هایی با شدت کم، و اگر از ارتفاع 8/1 متری بیافتند هیچ صدمه‌ای نمی‌بینند. هردو دوربین برای رصدهای نجومی، طبیعت‌گردی و دریانوردی مناسب‌اند و تنها ایرادی که می‌توان به آن‌ها گرفت وزن زیاد است.

میدان دید باز دوربین دوچشمی 50x10 از کیفیت، شفافیت و وضوح بالایی برخوردار است و در آن خطای رنگی به حداقل رسیده است. پوشش لنزهای آن چند لایه و Phase است.

[/vc_column_text][vc_single_image image="5362" img_size="full" alignment="center" style="vc_box_rounded" onclick="img_link_large"][vc_column_text]دوربین دوچشمی 50x7 برای رصدگران و علاقه‌مندان به طبیعت یکی از بهترین انتخاب‌هاست. علاقه‌مندان به نجوم باید از سه پایه‌ی عکاسی استفاده کنند تا لرزش‌ دست‌شان باعث لرزش تصویر نشود. این دوربین دوچشمی بزرگ‌نمایی ایده‌آلی دارد و هر چشمی به‌طور مجزا در آن تنظیم می‌شود. این نقطه‌ی قوتی است که باعث می‌شود کاربرانی با چشمانی ضعیف‌تر به سادگی از آن استفاده کنند.

جدول مقایسه‌ی این دو دوربین را ببینید:[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width="1/2"][vc_single_image image="5363" img_size="medium" style="vc_box_rounded" onclick="img_link_large"][/vc_column][vc_column width="1/2"][vc_column_text]

آپوکروماتیک MS 50x10 آپوکروماتیک MS 50x7
ساختار اپتیکی آپوکروماتیک آپوکروماتیک
قطر دهانه 50 میلی‌متر 50 میلی‌متر
بزرگ‌نمایی 10 برابر 7 برابر
قطر خروجی مردمک چشمی 5 میلی‌متر 1/7 میلی‌متر
فاصله‌ی آسودگی چشم 5/18 میلی‌متر 20 میلی‌متر
منشور Porro, BaK4 Porro, BaK4
پوشش کامل کامل
کم‌ترین فاصله‌ی فوکوس 6 متر 6 متر
نوع فوکوس مرکزی مرکزی
میدان دید 5/6 درجه 5/7 درجه
ضد آب بله بله
لوازم جانبی کیف حمل نرم، بند پهن، رابط اتصال L کیف حمل نرم، بند پهن، رابط اتصال L
وزن 1600 گرم 1600 گرم
قیمت 1050000  تومان 1050000 تومان

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image="5365" img_size="full" alignment="center" style="vc_box_rounded" onclick="img_link_large"][/vc_column][/vc_row]

امتیاز شما به این مطلب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تصویر موسسه طبیعت آسمان‌شب

موسسه طبیعت آسمان‌شب

مؤسسۀ طبیعت آسمان شب مجموعه‌ای علمی و فرهنگی است که از مهرماه ۱۳۸۱ با مدیریت بهرنگ امین‌تفرشی فعالیت پیوسته‌اش را آغاز کرده‌است. این مؤسسه با در اختیار داشتن گروهی متخصص و متعهد در حیطه‌های مختلفی از دانش نجوم و طبیعت در حال فعالیت است که این موارد از تهیه ابزارهای نجومی، تدوین منابع آموزشی، ارائۀ آموزش‌های لازم به علاقمندان نجوم و ستاره‌شناسی گرفته تا انجام فعالیت‌های گسترده در زمینه احداث و تجهیز رصدخانه‌های شخصی و دانشگاهی، ساخت ابزارهای روزآمد آموزشی مانند آسمان‌نما و ربات‌های آموزش‌دهنده و … را پوشش می‌دهد.

جدیدترین محصولات

پیشنهادهایی برای شما

Original price was: 4,250,000 تومان.Current price is: 4,000,000 تومان.

چشمی دیجیتال برای تلسکوپ، دوربین تک چشمی، دوچشمی و میکروسکوپ

Original price was: 11,900,000 تومان.Current price is: 11,500,000 تومان.

دوربین دیجیتال تلسکوپی 50x

مطالب مرتبط
اختر فیزیک چیست؟

اختر فیزیک چیست؟

تلسکوپ ترکیبی

تلسکوپ ترکیبی

تماشای ستاره ها راهی جادویی برای فرار از دل‌ مشغولی‌ های زمینی

تماشای ستاره ها راهی جادویی برای فرار از دل‌ مشغولی‌ های زمینی

بزرگ‌ ترین چیز در کیهان چیست؟

بزرگ‌ ترین چیز در کیهان چیست؟

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول